torsdag 16. februar 2012

Lesere om På direkten




Her kan du kjøpe boken min: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=6259839&rom=MP

Jeg har vært heldig. I løpet av det siste året har jeg realisert bokdrømmen, I høst kom kriminalromanen min "På direkten" ut på Aschehoug forlag.
Det er en krim fra TV-bransjen, en populær programleder blir drept på direktesendt TV.
Hovedpersonen er politietterforsker Christina Fiori Mørk. Hun er halvt korsikansk, vakker, tøff og sårbar. Hun snuser, isbader og kjører en gammel rød Porsche. Hun har et utfordrende privatliv med syk mor, en splittet familie og et til tider utfordrende kjærlighetsliv.
Christina vil bli med meg i flere bøker.


På direkten har fått masse omtale og gode og varierte kritikker i media, det har blitt over 35 oppslag med stort og smått i riksmedia, lokalaviser og i radio. Portrettintervjuer til og med.
Jeg blir ikke rik på boken, men den er trykket i nytt opplag nå i vinter.
Den kommer også snart i pocket. Forlaget Aschehoug ønsker å holde liv i boken min.


Boken er fortsatt godt synlig i mange bokhandlere,som her på Nye Norli på Sandvika storsenter.



"Ny start," det er noe jeg liker akkurat nå.

Boksalget er blitt hjulpet av den kjente bokinspiratoren Liv Gade. Hun nytter stor tillit blant bokhandlere og bokormer landet rundt. Gade har hatt PÅ direkten med i sine foredrag landet rundt og anbefaler boken min.

Gade sier om boken min."En strålende leseopplevelse.
Gled deg! Les sakte.En intens, velskrevet og spennende bok"

Gull verdt for meg!



Men det som varmer mest er alle de ufattelige flotte tilbakemeldinger jeg har fått fra lesere. Vanlige folk. Det er jo de som vi skriver for!Masse ukjente folk,kolleger, naboer og bekjente har sendt meg mailer eller meldinger på Facebook.
Også når jeg har vært ute på boksigneringer har jeg fått masse masse hyggelige hilsner.









Hvis du synes dette blir litt vel mye skryt, slutt å lese, for her presenterer jeg bare hyggelige tilbakemeldinger.
Mange har postet meldinger på min Facebook-vegg, men enda flere har sendt personlige meldinger. Jeg kunne selvsagt ha navngitt dem som har gitt meg godord i det halvoffentlige rom, men som den journalist jeg er,tenker jeg at jeg burde spørre folk om å bruke deres ord i en annen ramme,som her på bloggen. Derfor har jeg anonymisert alle. Har rett og slett ikke orket å ta runden med å spørre folk om tillatelse til å viderebringe ting i et annet forum, i et annet medium.


Fra en NRK-kollega:

"Må bare si gratulere og takk for at du har skrevet en underholdende page-turner av en bok.
Spennende fra a til å, drivende delkonflikter og gode personkarakteristikker. Likte også kortfattede beskrivelser av lukt, hud og sanser generelt. Og at du viser at vi mennesker er sammensatte. Jeg følte et savn etter hovedpersonene etter at jeg ble ferdig med boken."


Fra en av sjefene i NRK:

"Ferdig!Takk for en flott leseropplevelse.Du har laget en veldig spennende og underholdende bok,Anne Cecilie. Mer!"

Fra en gammel skolevenn:
"Nettopp lest ut boka, Anne Cecilie. Nesten mer thriller enn krim - veldig spennende!! Dette må du fortsette med."

Fra en bankdirektør
"Har lest boken din. En røverroman, som du selv skriver. De stedsspesifikke scenene gjør at man nesten føler man leser et film-manus. Bra grep! Absolutt spennende og samtidig bra beskrivelse av det å være uskyldig, men mistenkt. En pageturner leste den nesten i ett. Og det var bra på grunn av det rike persongalleriet. Mange morsomme gjenkjennelser. Noen riktig gode formuleringer la jeg også merke til. Lykke til med fortsettelsen!"


Fra en TV-kjendis.

"Jeg har anskaffet meg din bok og sluttførte den i natt. Det er lenge siden jeg har slukt en bok som din.
Jeg er imponert. Du skriver godt og levende, med et spennende driv gjennom hele boken. Jeg ser for meg flere av dine inspirasjonssteder og gjetter meg til noen av karaktertypenes inspirasjon...
Så - vel blåst. Du har levert en fabelaktig krimbok!"


Fra en tv-personlighet:
"Her er action og dampende sex,og flere vil kjenne seg igjen. Jeg ser frem til oppfølgere!"

Fra en NRK-kollega

"Takk for nesten 500 sider med underholdning. Nå ser jeg frem til oppfølgeren din. Du er kjempeflink, er kjempeimponert over den verden du har klart å skape på disse sidene. Keep it up !"


Fra en PR-dame:
"Kjempebra story! Likte godt at det var en krim med mye kjærlighet og lite vold."

Fra en lærer
"Herlig bok! Og for noen skumle og gufne scener. Tør aldri løpe mer i mørket alene etter denne boken."

Fra en venninne:
"På direkten er kjempespennende! Du beskriver alle personene så levende (eller døde...), synes jeg kjenner dem. Moro å lese!"


Fra en nabo:
"Ville bare si at nå er boken din lest for andre gang, og enda bedre er den denne gangen. Har allerede begynt å se for meg hvem som kunne passe i rollene som Christina og Petter og Elisabeth og mammaen og alle de andre når den blir filmet. Gleder meg til oppfølgeren."


Fra en eks-kjæreste:
"Leste ut boka i går.Imponerende! Skjønner antagelig ikke hvor mye arbeid som ligger bak, men godt og engasjert er det alt sammen!.... Christina villest av de alle!"

Fra en mannlig ukjent leser:
Nettopp frerdig med boken din. Den sitter godt igjen i sjela mi. Venter på oppfølger!!

Fra en forretningsadvokat
"Jeg synes boken er riktig underholdende og bra! Språk, miljø, nærmiljø, plot, karakterer,driv og det hele. Gratulerer med strålende bok. Nyt det lenge, og så lover jeg å lese neste."

Fra en nabo:
"Jeg digger boka di. Kjente redsel da Petter lå under senga og syntes det var stas at du puttet på Christina ullsokker og lue:). Du skriver sabla godt. "

Fra en ung forfatter
"Tusen takk for en FANTASTISK bok- elsket den fra side 1 til siste side! Og jeg gleder meg til din bok nummer 2. For den kommer- når tiden er rett for den. "

Fra en fysioterapeut:
"Yes! Herlig og spennende bok til det siste, elsket kjærlighetsscenene. Anbefaler den til alle som gidder å høre."

Fra en utenriksreporter:
"Akkurat ferdig med Anne Cecilie Remens bok På Direkten, og lurer på
Hva jeg skal gjøre nå. Alltid trist å lese ut underholdene bøker. Morsomt å lese krim fra egen bransje."

En politiker:
"Å ha Christina Fiori Mørk som reisefølge kan anbefales. Boken er vanskelig å legge fra seg.Gode og tette skildringer. Flere bøker med Christina!"

En boklogger.Karinleser
På direkten er en spennende, rå og en bok det er umulig å legge fra seg..
Under lesingen av På direkten får man inntrykket av at Remen er en dreven krimforfatter. På direkten er faktisk Remens debutroman, en veldig stødig debutroman med andre ord."

En annen bokblogger, Bokelskerinnen:
"Anne Cecilie Remen har skrevet en gjennomarbeidet og meget god kriminalroman fra journalistmiljøet i Oslo. ...Remen klarer å holde på spenningen helt til de siste sidene i boken hvor det for alvor tilspisser seg, og hun bruker korte avsnitt og vekslende synsvinkler for å drive leseren fram til slutten. Det er også et godt trekk å la leseren gradvis få innblikk i en hendelse som hendte for flere år siden, og som har betydning for bokens mordgåte. "

Fra en vaktsjef kollega:
"Har lest ferdig boken din. For en finale! Du kunne lett lagt til 200 sider. Veldig bra actionscener."

Fra en bokhandler:
"Leser boken din med stor glede. Du verden for en bok! Jeg er overveldet!"

En journalist kollega:
"På direkten er en spennende og nyskapende bok med et oppfinnsomt plot. Du skriver godt!Ingen løse tråder."

Fra en portrettjournalist i avis.
"Jeg likte boken din kjempegodt! Litt av en pageturner. Og en aldri så liten kikkerfølelse inn i tv-journalistmiljøet. "



Sakset fra nettstedet Bokelskere:
"Super spennende og intens krim!
Drept i direktesending! Den mest populære nyhetsreporteren ble drept under direktesending, kollegaene mistenkt, var på sporet av stjålne Munch-malerier og -skisser. Norsk TV-kanal, Oslo, mange fiktive personer blandet sammen med virkelig personer og hendelser. Lest i november 2011, men handling fra desember 2011!
Intens og spennende, virkelig en bok etter min smak! Anbefales til alle som tåler hjertebank og lange kvelder og netter med ei spennende og god bok!"


Fra en kjent programleder:

"Anne Cecilie - Jeg kjøpte på fredag, begynte med en gang og kan ikke stoppe. Men må! For jeg kan vel ikke avlyse avtaler for en bok?"


Forfatter:
"Boken er spennende og velskrevet fra et fascinerende miljø."

Fra en næringslivsleder:
"Tusen takk for en fantastisk spennende bok. Håper du finner inspirasjon til å skrive mer krim."

En næringslivsleder til:
"Håkon anbefalte boka ..og takk for det. Du har herved et forhåndskjøp til neste bok."

Fra en avisjournalist
"Har akkurat lest boka di og er kjempeimponert. Spennende og ikke minst et godt språk."

En bibliotekar:
#Jeg syntes det var en ganske god krim. Godt håndverk rent skrivemessig, bra plot og fint driv i utviklingen av det."

En svensk leser og slektning:
"Har nu läst färdigt din bok "På direkten."
Den var fantastiskt bra, så mycket spänning och en hel del kärlek :-)
Utan att avslöja för mycket så var det en härlig upplösning och avslöjande i slutet av boken samt ett överraskande slut!Gläder mig till en fortsättning och hoppas på att den skall bli översatt till flera språk. "

En annen:
"Boken är väldigt,väldigt spännande och bra, kärleksscenerna är också så levande. Väntar med spänning på nästa bok! "



Fra en infodame og nabo:
"Nå fikk jeg endelig satt meg ned og lest boken din. Kjempebra!! Jeg er veldig imponert over både skriveferdigheter og kreativitet og skjønner ikke helt hvordan du får det til. Håper salget går strålende, det har du fortjent,"


Fra en venninne:
"Ble ferdig med boken din på søndag -har virkelig kost meg med den! Og jeg som ikke har vært storleser av krimbøker - venter nå spent på din nr 2!!!!

Fra en journalist og kommende forfatter.
"På direkten er en spennende og nyskapende krim med oppfinnsomt plot. Du skriver godt!"


Fra en bibliotekar:
"Jeg har lest boken din og likte den godt! Du skriver bra. Ekstra artig at det forgår i kjente omgivelser og at jeg kjenner til Bonnieux også! Gleder meg veldig til oppfølgningsboken kommer! "

En nabo:
"Jeg har begravd meg i sofaen foran peisen på hytta. storkost meg med en drivende spennende bok full av de herligste detalker. Kjente steder,stemninger og miljøer. Super bok. Gratulerer!"

Puff!
Jeg har masse masse mer på lager på mail,sms og som personlige meldinger på Facebook. Men jeg stopper nå. For denne omgang ihvertfall!
For som min far sier: "Selvros skal man lytte til,for det kommer fra hjertet."
Hvis noen av dere kjenner igjen tilbakemeldingene deres og vil ha navnet deres her,gi meg beskjed, så gjør jeg det. Men orket altså ikke å ta kontakt med alle.
Til slutt:
Takk alle for at dere har lest boken min og likt den. Dere har gjort disse månedene (tross mye annet) til en gedigen opptur. Helt sant!
Digger dere!
Og vi sees snart igjen, når jeg er klar med ny bok en gang neste år.Jeg har bare en annen jobb å gjennomføre først.

3 kommentarer:

  1. Leser boka din nå,du skriver sååå godt. Koser meg med den.
    Håper inderlig at det går bra med deg, vi trenger sånne som deg. Tror du må være ei varm og inderlig god dame.
    Er ofte innom bloggen din,den gir meg mye.
    Beste hilsen Lisbeth

    SvarSlett
  2. Tusen takk for varme ord! Og så hyggelig at du liker boken min, På direkten!Ble du nysgjerrig på boken min etter å ha lest bloggen, eller var det kanskje omvendt? Morsomt for meg å vite.

    SvarSlett
  3. Ble nysgjerrig både på deg,bloggen og boka di etter å ha lest reportasjen i budstikka om deg for en tid tilbake.
    Og du imponerer meg med din styrke og åpenhet.
    Fortsatt god helg.
    Beste hilsen Lisbeth

    SvarSlett