torsdag 25. august 2011

Hagefesten er over




Jada, jeg var på hagefesten. Gøy og rart.
Aschehougs legendariske hagefest var akkurat slik vi leser om: Proppfullt av kjendiser, av kjente forfattere, vinen fløt, stående buffet, gamle damer, sikkert kjente en gang, på krakker i hagen, en bråte med journalister og rundt 50 bare fra NRK,(!) fryktede litteraturanmeldere, ukebladdivaer, slitne journalistkjendiser, tidligere statsministre, nåværende og tidligere kulturminister, modeller og artister. Og midt i sirkuset; oss stakkars debutanter som mingler etter beste evne.

Men nå er jeg sliten og vil sove. Skal opp klokken 0430 i morgen og det er bare fem timer til. Må rekke første fly til Trondheim hvor jeg skal holde foredrag for ørten NRK-redaktører om featurejournalistikk og reportasjeledelse.
Aschehoug har lukket portene til hagen og de andre fester videre på Lorry og Litteraturhuset. Det er forskjell på folk og forfattere. Noen har en vanlig jobb også.
Kanskje kommer jeg med mer drypp fra festen senere når jeg har sovet på det.
Kanskje kommer sladderen da...Smilene, flørtene og fornærmelsene...

1 kommentar:

  1. Håper at jeg har fikset det å åpne for kommmentering nå

    SvarSlett