tirsdag 5. juli 2011

Si ja til sommerintervju eller ei?


Nå har denne bloggen fått over 2000 klikk, eller sidehenvisninger i løpet av noen uker.
Jippi, sier jeg, selv om det i den store bloggverden ikke er mye å skryte av.
Registerer med et smil at det er innlegget om rykter,løgn og fantasi som har fått flest klikk.

Dreper interessen med blogg Noen sier til meg at det ikke er lurt å blogge før boken kommer. Jeg kan risikere å kvele folk med informasjon, i stedet for å gjøre potensielle lesere nysgjerrige.
Andre sier at det er fint med denne bloggen. At det skaper interesse.
Så hva er riktig? Finnes det noen fasit?
Hvor mye skal man fortelle om en utgivelse før romanen faktisk er å finne i bokhandlerne? Hvor tidlig?
Jeg tenker selv at det er ok å fortelle om prosessen, forventningene og lignende, men ikke røpe mer om romanens innhold.

Rykter sprer seg Men nyheten om boken min har spredt seg. En ting er at Aftenposten har omtalt boken PÅ direkten blant høstens debutanter. Flere aviser har vist interesse. Budstikka vil ha intervju, Aftenposten skal gjøre noe mer på høstens debutanter, men det er først i august.

I går tok Tvedestrandsposten kontakt. Sørlandsavisen har funnet ut at jeg har hytte i Holmesund, at jeg er frontsjef i NRK og at jeg snart kommer med bok. Avisen ønsker å lage et sommerintervju med meg.

Luksusproblem Dilemma er det samme som med bloggen. Er det lurt å stille i sommerintervju, brenner jeg kruttet for tidlig? Skal jeg vente på Aschehougs presseopplegg? Vente til nærmere utgivelsen i oktober slik at folk ikke glemmer boken min? Eller risikerer jeg i høst å drukne i det som er ventet å bli tidenes bøkhøst?
Mens jeg funderer skriver jeg nok et innlegg på denne bloggen. Pirrer dermed nysgjerrigheten til noen, men skremmer kanskje andre bort.
Uansett er jeg heldig. Vasser i luksusproblem om dagen. Snart er det sommerferie, og jeg skal for første gang på mange år bare late meg i en ferie! Gleder meg vilt!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar